از همان اول با کمال تأسف معلوم بود که مخملباف از آن تبهای تند است که زود سرد خواهد شد، اما همان تندی و داغی مانع از آن بود که این برودت قریب الوقوع را باور کنند؛ اما امروز دیگر در وجود او، باید ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ محسنمخملباف پس از ساختن فیلمی ضد اخلاقی با عنوان "سکس و فلسفه" که در آن به صراحت اخلاق جنسی را زیر سوال برده و به قول شهید آوینی خود را "مدافع لیبرالیسم جنسی معرفی کرده بود، در تازهترین به اصطلاح فیلم خود با عنوان "باغبان" به تبلیغ مستقیم فرقه ضاله بهائیت، پرداخته است.
مخملباف روزی در اوایل انقلاب اسلامی، با تولید فیلمهایی مانند "توبه نصوح"، تمام همیت خود را جهت بازگوییعقاید انقلابی به کار برده و خود را بهعنوان کارگردانی انقلابی در میان مردم و کارشناسان معرفی کرده بود بهطوریکه با تفکرات خشک خود بهمنتقدانش حمله میکرد. مخملباف در دهه شصت در اعتراض به فیلم کمدی اجارهنشینهاقصد داشت با بستن نارنجک به خود، مهرجوییکارگردان فیلم اجارهنشینها و خودش را منفجر کند که در نهایت به نگارش نامه تند بهمعاونت سینمایی وزیر ارشاد راضی میشود کوتاه بیاید.
اما باگذشت زمان، این کارگردان خشک و متعصب دهه شصت، که به عدم توازن شخصیت، معروف بودهدر مواضع خود تغییرات بسیار زیادی انجام داد. مخملباف در روزهای فتنه سال 88 با بازی در زمین دشمن به یکی از مهرههای اصلی فتنه گران تبدیل شد. او در آن ماهها با جبهه گرفتن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کیان نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت تا سرانجام با فرار خود از کشور، خودرا به عنوان سخنگوی یکی از سران فتنه در خارج معرفی کرده و نه تنها با فتنهگران مرزبندی انجام نداد، بلکه به ساخت فیلمهایی با سفارش جشنوارههایغربی با درونمایه پورنوگرافیک و سیاهنمایی بر ضد ایران مشغول شد.
وی در آخرین ساختهاش که نشانههای وادادگی در برابر دشمن در آن بسیار مشهود است، در سفر بهفلسطین اشغالی و با سفارش صهیونیستها فیلمی به اصطلاح مستند به نام "باغبان" را جلوی دوربین برد. در این مستند مخملباف به همراه پسرش یک آگهی تبلیغاتی برای فرقه ضاله و انگلیسی ساخته بهائیت میسازد تا اوج انحراف فکری وعقیدتی خود را برملا سازد. اما با توجه به مشی ایران و اسلام ستیز بودن جشنوارههایغربی انتظار میرود این فیلم آماتور جایزههای فراوانی را از آن خود کند.
در طول سالهای گذشته جشنوارههای ضد فرهنگی غربی و ضد ایرانی ثابت کردهاند که در دادن جایزه و امتیاز به کارگردانهای ضد ایرانی ید طولایی دارند و در همین رابطه رپرتاژ آگهی جدید مخملباف برای فرقه ضاله بهائیت جایزه طلایی جشنواره بیروت در سال گذشته را کسب کرد. شایان ذکر است که این جشنواره در دوسال گذشته پذیرای فیلمهای ضدایرانی سینماگران فتنه ایرانی از جمله فیلمهای "حنامخملباف" دختر محسن مخملباف نیز بوده است.
فیلم بهایی باغبان چیست؟
باغبان نام فیلم مستندی است به کارگردانی عنصر به خدمت گرفته شده توسط صهیونیستها و بهائیان یعنی محسن مخملباف. این فیلمدر حیفاتصویر برداری شده است.
سران فرقه استعمار ساخته و وابستهبهائیت به سبب فقدان ایدئولوژی منطقی و قابل دفاع همواره سعی دارند در کنار نمایشباغهای اطراف مقبره سرکرده فرقه ضد دینی بهائیت با ظاهرفریبی و سر دادن شعارهای ضد جنگ و تبعیض به اغفال ساده لوحان قبیلههای دور افتادهآفریقایی و بومیان جنگلهای آمازون بپردازند.
به اصطلاح فیلمسازان(مخملباف و پسرش) با دوربینهای DV کوچک و تجهیزات صدابرداری در باغهای فراخ اهدایی صهیونیستها به بهائیان ظاهر میشوند و هیچاثری از وجود سایر عوامل فیلمسازی به چشم نمیخورد.
رپورتاژ آگهی"باغبان" روایت سفر پدر و پسری فیلمساز است که برای تحقیقدرباره فرقه ضاله بهاییت، به سرزمینهای اشغالی و به باغهای بهاییان سفر میکنند و با یک باغبان بهایی و چند بهایی دیگر آشنا میشوند.
این فیلم که آگهی تبلیغاتی صهیونیستها تبدیل شده است با هزینه مستقیم سازمان بهایی جهانی و صهیونیستها ساخته شده و بدنبال تبیینآموزههای بهائیت برای مخاطبان است. مخملباف با اغوا شدن در برابر پولهای کثیف صهیونیستها و بهائیان سعی دارد اصلیترین پیام رپرتاژ خود را به مخاطبان ایرانی بدهد.
مخملباف در این فیلم مذبوحانه کوشیده تا شاید با تطهیر فرقه ضاله بهائیت به عنوان فرقهای ایرانی جا بزند و با تحریف اعتقادات انحرافی این فرقه،سعی در جلب نظر اقشار جوان به سمت مبانی فکری آن کند.
پیشبینی شهید آوینی از آینده مخملباف
"یادداشتهای یک تماشاگر حرفهای" عنوان مقالهای بلند از شهید "سید مرتضی آوینی" است که دربردارنده یادداشتهایی کوتاهدرباره عمده فیلمهای حاضر در جشنواره فجر سال 1367 است. مخملباف که به عنوان نویسنده فیلم"فرماندار" نیز در این دوره از جشنواره حاضر شده است، مورد نقد سیدمرتضی قرار میگیرد. آوینی با میان تیتر "وقتی یک خشکه مقدس فرماندار میشود!" به سراغ فیلم او میرود.
آوینی با اشاره به شخصیت مخملباف مینویسد: آدمی مثل اوهرگز به جواب نخواهد رسید. شکاک است، اما این شک را مقدمهی رسیدن به یقین و بعدهم قطعیت و قاطعیت قرار نمیدهد. فقط شک میکند و دیگران را به شک میاندازد و بعدهم رهایشان میکند، چرا که خودش هم به جواب نرسیده است.
او در ادامه مینویسد: "وقتی که به سینمای مخملباف میروی بایدقبول کنی که یک ساعت و نیم از زندگیات را در یک فضای آکنده از بدخلقی، عصبانیت،ظاهرگرایی، تردید، نیهیلیسم مزمنِ بدخیم، سیاهاندیشی، سرگردانی و عوامفریبی سرکنی.
مخملباف؛ مدافع لیبرالیسم جنسی
"سید شهیدان اهل قلم و تفکر"، معتقد است مخملباف هنوز در اصول اعتقاداتشدچار شک و تردید است: "کسی که بر سر عدالت مشکل دارد باید بداند که پای عقلاو در مسئلهی جبر و اختیار میلنگد؛ بگذریم از آنکه اصلاً جای مباحثه و حل مسائلفلسفی در سینما نیست. کسی تا به قطعیت نرسیده است نباید فیلم بسازد و اگر هم فیلممیسازد تا طرح مسئله کند، باید داستانی را طراحی کند که در طول آن، در متن وقایعو ارتباط میان افراد، این مسئله وجود پیدا کند. از زبان قاضی فیلم «نوبت عاشقی» میشنویمکه: "قضاوت به درد کسی میخورد که به نتایج عمل مجرم فکر میکند نه به دلایلش". ودرست خود آقای مخملباف هم به همین درد مبتلاست."
آوینی که نمیدانست کار به جایی برسد که روزگاری محسن مخملباف به عنصر دستساز آگهی برای صهیونیستها تبدیل شود، در ادامه این یادداشت او را مدافع لیبرالیسم جنسی معرفی کرده و مینویسد: "در جامعهای که «جبر موقعیت و شرایط» بسیاری از جوانان کشور را واداشت تا خود را برای آزادی فدا کنند، جبر همان موقعیت و شرایط بچه مسلمان دیگریرا هم وا داشت تا خط بطلان بر هرچه داشت بکشد و در صف اصحاب هربرت مارکز و پوپر ازلیبرالیسم جنسی دفاع کند! به راستی از «جبر محیط» چه کارها که برنمیآید!"
الهـي...برچسب : نویسنده : سیدآبادی mobinlog بازدید : 220